Carhartt
Marka Carhartt jest znana głównie przez zimowe czapki z żółtym znaczkiem. Dlaczego są one tak popularne? W tym artykule odpowiem na to i inne pytania związane z marką, która jest synonimem wytrzymałości.
Zapraszam do przeczytania artykuły, na końcu umieszczona została mała rozpiska pokazującą metki ubrań Carhartta, dzięki czemu łatwiej określić wiek swoich vintage ubrań.
Jaka jest historia Carhartt?
Firma została założona w 1889 roku, co oznacza, że ma już ponad 130 lat. Na początku ubierała robotników budujących nową Amerykę, a w latach 90 jej ubrania nosili niektórzy z największych hip-hopowców.
Wszystko zaczęło się, kiedy Hamilton Carhartt po skończeniu szkoły założył firmę produkującą meble. Niestety albo na szczęście, meble niesprzedawały się i pan Carhartt został bankrutem. Jednak nie poddał się i zapytał kolejarzy, czego im brakuje. Dowiedział się od nich, że potrzebują trwałych ubrań, w których będą mogli czuć się bezpiecznie podczas pracy. Skorzystał z ich rad jako inspiracji do założenia nowej marki. Tak w 1889 roku Hamilton otworzył markę Carhartt.
Co sprawiło, że Carhartt stał się popularny?
Przez pierwsze lata swojego działania firma produkowała kombinezony, spodnie i kurtki robocze. Posiadały one bardzo dużą ilość kieszeni i były wykonane z dżinsu i materiału typu duck. Dzięki czemu spełniały one wszystkie wymagania, o jakich marzyli robotnicy. Ubrania były bardzo trwałe, mocne i praktyczne, jednak cena detaliczna była za wysoka, i biednych robotników rzadko było stać na ich zakup. Pomimo to marka, z każdym rokiem otwierała nowe fabryki w wielu państwach świata i zyskiwała wielu nowych klientów. Po zaledwie 20 latach swojej działalności firma była rozpoznawalna w całym USA.
Cotton Duck Fabric
W wolnym tłumaczeniu bawełna kacza, jest to płótno o lnianej fakturze. Ciężka, gładka tkanina, tkana bardzo gęsto, czasami nasącza się ją woskiem, przez co staje się wodoodporna. Materiał obecnie używany jest to tworzenia namiotów, tenisówek i worków z piaskiem. Podczas II wojny światowej tkaninę dodatkowo moczono w kleju, tworząc “duck tape”, którą zabezpieczano skrzynki z amunicją.
Carhartt & workwear
Po latach 50 firma założyła swoją pierwszą spółkę zależną: Carhartt South Inc, która specjalizowała się w produkcji jeansów. W latach 80 spółki połączyły się i wprowadziły pierwszy program marketingowy. Dzięki temu marka trafiła do większej liczby osób na świecie. W latach 80 i 90 w modzie pojawił się workwear, coraz więcej ludzi wprowadzało do swoich codziennych stylizacji wytrzymałe kurtki oraz spodnie z grubego materiału. Marka Carhartt była tego pełni świadoma, dlatego w 1991 roku zaprezentowali swoją kurtkę outdoorową na nowojorskim pokazie mody. Dzięki temu Carhartt trafił na ulicę, gwiazdy rapu i hip-hopu zaczęły nosić ubrania Carhartt. Wkrótce po tym o marce pisały Vogue i Harpers Bazaar. Wtedy Carhartt na dobre pojawił się na scenie mody.
Carhartt WIP
W 1994 roku Carhartt założył Carhartt Work In Progress, miała ona wprowadzać na europejski rynek klasyczne ubrania marki Carhartt. Sukces był niemal natychmiastowy. Klasyczne kroje kurtek i spodni stały się ulubieńcami. Jednak trzy lata po założeniu, WIP ze zgodą Carhartta wypuścił własną gamę produktów. Od tego czasu marka kontynuuje rozwój, stawia na wytrzymałość i wysoką jakość, ale przystosowaną do miejskiego i ekologicznego stylu życia.